Lexx.

Okej, jag är så jäkla dålig på att hålla det jag lovar! Men nu tänkte jag berätta vad som hände Lexx i söndags iaf.
Vi hade lussefika i stallet, hade dukat upp ett bord i stallgången och satt och fikade. Lexx fick stå med boxdörren öppen med kedjan för så han kunde vara med och titta lite. När vi fikat klart så öppnade jag upp likadant till Lexx boxgranne Lollo. Visst, dom brukar tjivas lite och så, men inget allvarligt. Det var folk nere i stallet så jag gick upp för att göra hö. På höloftet var även tre pers till och eftersom höet snart är slut så låter det väldigt väl ner till stallet och boxarna om man inte går väldigt försikitgt. Så var det ju så att någon klampade väl lite mer än vad man skulle, Lexx blev kanonrädd och hade slängt upp huvudet i järnstången som man skjuter boxdörren på.. Tanterna nere i stallet ropade ner mig. Lexx hade stått och himlat med ögonen och stått och gapat med huvudet rätt ner mot boxgolvet. Snacka om att jag blev orolig! Han hade slitit bort hår och lite av pannluggen men det var inget blödande sår, utan bara bortskavd hud eller vad man ska säga.. Så det oroade jag mig inte så mycket för. Utan mer för skador i huvudet m.m.
Jag gick ut och ledde honom, gjorde små volter, bad honom flytta på sig och backade honom. Just för att se så han hade balans och sånt kvar. Det hade han. *puuh* Men jag har inte ridit på hela veckan, utan bara vart uppe och lett runt honom på kvällarna. Harmamma som jag är.. Jag red först igår, skritt och trav på fältet, då var han fullt normal. Den ända skillnaden är väl att han har blivit tjurig i boxen, det har han aldrig vart innan. Ibland vill han inte ens gå in i boxen? Och om jag står och borstar honom så kan han lägga öronen bakåt, försöka bitas och vända rumpan till. Aldrig någonsin att han gjort så innan.. Han är ju inte öm eller nåt där han slog i, så det verkar ju inte vara så att han har ont..
Jag vet inte.. Vad kan det vara? Ska jag bara låta det vara och hoppas att det blir bättre? Nu ska jag ju antagligen flytta honom till nytt stall i helgen också, det kanske blir bättre då?
Tips tas gärna emot!


// N o o m i e .

Kommentarer
Postat av: Jessica

nej de va ingen sm "klampat" uppe där.. lollo och lexx började typ bråka elr naffsa :/

2010-12-28 @ 20:39:28
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0