HappyFace!

Dagen började med att möta upp Jossan i stan, springa runt och leta jobb och sen blev det en välförtjänt solning på cigarren. Inte för att det hjälpte en blekfis som mig.. Men vafan, varmt och skönt iaf!
Väl uppe i stallet på eftermiddagen mötte jag Emma som hjälper mig med Lexx nu. Det blev sadling, och han blev även introducerad för tränset. Mycket bra. Gick några varv på banan med honom, sprang lite med stigbyglarna nere, ingen reaktion! Helt underbart. Sedan gick vi in med honom i boxen och hängde på honom, lite läskigt, men det kommer vi över snabbt! Det var Emma som hängde, tog sig upp med hjälp av stigbygeln så han fick känna trycket också, gick mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Tack Emma och tack Elin! Vad skulle jag göra utan er?<3 Ser fram emot att åka till stallet imorgonbitti med Elin(:
Bara positiva tankar hedanefter! Det här klarar vi! :D
/ / N o o m i e .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0