Framsteg!

Nu har Lexx varit i Stall Jära sedan 27/2, alltså har han varit i stallet i ca. 1 månad idag. Allting går superbra, det kan jag säga utan att tveka det minsta. Jag stormtrivs och det gör Lexx också!
Har nu ridit Lexx utan en 'ledare' fyra gånger, i skritt. Människan har alltid gått bredvid, men idag så stod Tommie vid staketet av ridbanan och jag och Lexx skötte oss helt själva på banan. Han har slutat gå emot tygeln och stannar så fort jag ber honom om det. Han har även stor framåtbjudning när jag vill det, även att det går lite saktare precis vid vattenpölarna på banan så går han genom dom också. Nu lyssnar han på skänklarna, rösten och tygeltagen. Y e i !
Det började med att Sandra hjälpte mig att leda Lexx med mig på ryggen i skogengrusvägen, nästa dag släppte hon oss lösa vissa stunder när vi var på grusvägen, men gick fortfarande jämte. Dagen efter gick vi 'lösa' på grusvägen under hela tiden! Inga problem alls. Igår så blev vi ledda från stallplanen upp till ridbanan, idag så släpptes vi redan vid knuten på stallet.
Lexx är så jävla duktig! Och jag också, heheh. Tack Elin, EmmaJossan, Sandra och Tommie. Hade aldrig klarat det utan er kan jag ju erkänna(:
Nu sitter jag här hemma hos pojkvännen och är allmänt nöjd med livet. Både i stallet och utanför.
Raji är en liten änglahund, det går bättre och bättre med henne också. Skönt faktiskt, var lite tveksam ett tag. Haha.
Nu taggas det inför skolan imorgon, sedan stallet! Gonatt med er.

// N o o m i e .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0