<3

Jag kan se dig även om jag blundar.
När du rör mig en fjärils lätta vingar.
Och jag vet du är min, här och nu.

När du viskar kärlek i mitt öra andas natten
och skogens alla fåglar i en kör för oss,
här och nu.


Det finns nätter som jag helst av allt vill glömma,
där det fula lever kvar.
Men vad gör det nu, jag kan känna dig
och du gör mig underbar.

Jag vill leva lycklig här på jorden.
Jag vill höra när du säger orden,
bara du och jag, här och nu.

Jag vill resa, flyga över haven vid din sida,
låta vinden fylla seglen. Dela allt med dig.
Här och nu.

Och jag vill drömma.
Leva dina drömmar när du sover
och andas dina lugna andetag, hos mig.
Här och nu.

Och du är våren, efter långa kalla vintern
och du värmer hela mig.
Som ett ljummet regn, att dansa i
och leka som ett barn.

Jag kan se dig även om jag blundar,
när du rör mig en fjärils lätta vingar.
Och jag vet du är min.
Här och nu.

// N o o m i e .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0