Autumn.

Kan väl passa på att berätta om min vecka nu när jag ändå gick in och kollade läget här. Men, jag vill börja med att säga att..
..det är mörkt redan vid halv sju på kvällarna, träden är inte gröna längre, utan gula och röda, det är minusgrader på nätterna... Hösten är här! Men förutom det här, så medför ju hösten en rätt mysig stämning, filtar, ljus, raggsockor, stora myskläder och mysiga kvällar. Tummen upp för det.
I måndags kom veterinären till stallet, Lexx har ju vart lite konstig i höger bak, men vi gjorde både böjprov, longerade honom och kände igenom honom. Vi hittade ingenting. Men jag blev rekommenderad att rida på rakt spår i bara skritt och trav, så han kan få en chans att bli lika stark på båda sidor. Så det blir skogsridning nu i 2-4 veckor. Igår i torsdags när jag var ute, i bara skritt, så kändes han helt normal. Så himla skönt! Ska snart börja trava nu med(:
jobbet går det kanon, i torsdags var det bästa dagen. Hela Omega var så sjuuukt taggade, vi slog rekordet med hästlängder. Hela avdelningen är  så jäävla go. Creds till er asså!
Jag kan även berätta att mina nya favoriter i snacksväg är Estrellas Proviant, Baconchips! Dom är skadligt goda alltså. Värt att testa, även att det kanske inte låter så lockande. Haha.
Igår spenderade jag kvällen ute i Norrahammar för att fira Malin med en del från sws, och även lite annat folk. Det var riktigt roligt det med, är glad att jag lärde känna er. Hoppas även att Matilda får det kanon i Norge!
För övrigt vart det sjukt halt igårkväll/natt! Rekommenderar inte att köra med sommardäck när första snön/isen lägger sig på motorvägen. Haha.. Men, jag överlevde ju. Yei!
Nu sitter jag och Gabbi och kollar på Oliver & Gänget, kan det bli mysigare? Kommer bli sånt Disneymaraton nu i helgen.
Vi har vart väldigt duktiga idag också, vi har storstädat, möblerat om och köpt matta, lampor och massa småskitIkea. Hihi, börjar ju snart se riktigt normalt ut här nu, som jag sa innan.. Haha. Tv-rummet typ klart, imorrn går vi på sovrummet. Resultatet kommer bli totally great(Y)
Nej, nu ska jag fortsätta kolla på filmen, såg den sist när jag var tolv bast eller nåt. Så söööt ären!
// N o o m i e .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0