RockToTheBeat (8)

Haha, nu vart det ett tag sen sist igen. Känner bara att jag måste berätta vad som är på gång just nu.
Igår red jag Lexx på banan, med Jessica & Sheron. Allt gick superduperbra, like always. Det kändes så bra så jag tänkte att jag testar en galopp på banan också. Lexx har ju bara galopperat i skogen innan, där det är en väg, där han vet att han ska framåt. Så det här var ju väldigt nytt för honom, han studsade hit och dit och vimsade runt. Till slut hamnade jag på sniskan, gjorde en snygg 'avsittning' i farten och landade på fossingarna. Lexx kollade på mig som om jag var dum i huvudet.. :P Sen satt jag upp igen och testade en gång till, men denna gången var Sheron förstahäst i galoppen, så Lexx skulle fatta lite iaf. Och det gick såå mycket bättre! Tog en galopp i andra varvet också, där blev det vimsigt igen, och en rivstart med huvudet upp i vädret, men jag satt kvar iaf. Haha. Är faktiskt nöjd för att vara första gången nu(': Jag får ju skylla mig själv lite, har ju varken kvar balansen eller musklerna till att rama in lilla Bäbis. Men det ska tränas upp(:
lördag har jag bestämt med Anna, så då kommer hon upp och har lektion för mig och Lexx vid 11-tiden. Tjooho!
Idag var jag i stallet i fem timmar. Pysslade lite och höll på, tvättade Lexx, han var så duktig och stod helt stilla.
Nu ska jag göra bacon, ägg och en macka. Mumsigt! Sen ska man städa hela huset.. Order av mamma. Yei!
// N o o m i e .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0